10 Şubat 2007 Cumartesi

FATİH ALTAYLI KURTLAR VADİSİNİN TEKRAR BAŞLAMASINDAN RAHATSIZ

Altaylı yıllarca eleştirdiği Kurtlar Vadisinin, Kurtlar Vadisi Terör adıyla devamının çekileceğini duyunca "Rezalet canlanıyor" dedi. Peki o dizinin yayınlanmasından sonra neler oldu? İşte Altaylı'nın o yazısı... Kurtlar Vadisi rezaleti yeniden canlanıyor. Üstelik bu kez iyiden iyiye "tehlikeli" bir konuda. Yeni bölümler "Kurtlar Vadisi Güneydoğu" diye çekilecekmiş. Yıllarca Kurtlar Vadisi adlı diziyi eleştirdim. Kimileri hak verirken, "sığ kafalılar" ortaya atladı: "Rakip televizyonda yayınlandığı için böyle yapıyorsun" diye. Bunun toplumsal etkilerinin neler olacağını yazdım. Sordum soruşturdum aktardım. Çizgi filmin altında buzağı arayan RTÜK bile sesini çıkarmadı. İşte sonuçları. Memlekette yüzlerce "Polat Alemdar ve Memati bozması..." Her köşe başında bir çakal. Hrant Dink'i öldüren, öldürten Kurtlar Vadisi değil elbet... Böyle planları olanlara "insan kaynağı" yaratan ve bu işlerde kullanılacak katillerin "fikri altyapısını" güçlendiren şey Kurtlar Vadisi. Şimdi Kurtlar Vadisi rezaleti yeniden canlanıyor. Üstelik bu kez iyiden iyiye "tehlikeli" bir konuda. Yeni bölümler "Kurtlar Vadisi Güneydoğu" diye çekilecekmiş. Bunun ne anlama geleceğini, neleri tetikleyeceğini herkes anlıyordur umarım. Ve umarım bu kez RTÜK erken davranır. Türkiye'de bir nesil "Beyaz Gölge" dizisiyle büyümüştü. Onlar basketbolde Türkiye'ye zaferler kazandırmaya başlayan nüveyi oluşturdu. Bir nesil de Kurtlar Vadisi büyüyor. Onların hangi nüveyi oluşturduğunu birlikte yaşıyoruz.

Sabah